dinsdag 16 december 2014

Pattern tour Compagnie M - Julia Sweater

Compagnie M is goed op dreef met het lanceren van nieuwe patronen en dan nog eens voor onszelf in plaats van voor de kleine pateekes. Dit kunnen we alleen maar toejuichen!
Net zoals hier was ik weer 1 van de gelukkigen die als eerste de Julia Sweater mocht testen; mijn schop onder mijn kont om mijn eigen kleerkast ook eens aan te vullen. (Dankuwel Marte ;-) )

Zoals gewoonlijk komt het patroon samen met een heel duidelijke foto-handleiding . De trui zit in een mum van tijd in elkaar en er kan oneindig veel gevarieerd worden. Een aantal mogelijkheden zijn beschreven in de handleiding bij het patroon; enkele andere zullen door een paar mede-testers worden getoond tijdens de pattern tour.



Over mijn versie werd weer lang getwijfeld en nagedacht.
Door mijn o-zo-kleurrijke en vrolijke stijl werd het geen gemakkelijke opdracht om een passend stofje te vinden. Na het zonder succes rondsnuisteren in webshops, herinnerde ik mij deze tip. Ik reed samen met mijn kleinste vent naar Wetteren en vond daar hetgeen ik nodig had.
Echt, voor wie nog nooit bij Stoffen van Leuven is geweest: Paradise it is!

De gevonden stofjes zijn heel licht en transparant; niet geschikt voor een warme trui dus. Mijn versie werd een feestelijk topje in plaats van een functionele/feestelijke sweater.
Om het 'gekledere' effect te verkrijgen, verkorte ik de mouwen tot driekwart mouwen. Om dezelfde reden verlengde ik het voor- en achterpand en maakte ik de boorden een stuk smaller.



Voor de foto's heb ik heel lang moeten wachten en proberen om de glinsteringen in de stof goed op beeld te krijgen. Eergisteren was ik was op bezoek bij 1 van mijn zussen en daar was dan plots die streep zon op het gazon.
Het moest allemaal heel snel gebeuren, want het was echt ijzig koud en mijn Julia Sweater bood raar maar waar niet veel warmte. (Als je inzoomt op de foto's kun je zeker ergens mijn kiekevlees zien.)



Nog een beetje extra aandacht voor dat schone glitterstofje ;-):



Ik ben content met mijn Julia. Ze past perfect en het model is super aangenaam om dragen.

Ook zin gekregen om erin te vliegen?
Het patroon is beschikbaar voor tieners in maat 12 en 14 en voor volwassenen in maat 34-46. Bestellen kun je hier.

Benieuwd naar wat de andere testers van de Julia Sweater maakten? Hieronder vind je een overzicht van de bloggers die de volgende dagen hun versie zullen laten zien:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten