vrijdag 14 november 2014

Pattern tour Compagnie M - Lotta skirt

Marte van Compagnie M lanceerde net haar nieuwste patroon - de Lotta Skirt - en was een paar weken terug op zoek naar testers. Ik meldde mij aan en werd geselecteerd voor het testen van de vrouwen-versie.



De Lotta-skirt is een plooirokje met brede tailleband, blinde rits en 2 steekzakjes.
Naargelang het seizoen kan het rokje al dan niet gevoerd worden en de tailleband kan indien gewenst van knoopsgatenelastiek worden voorzien.

Voor mij was de grootste uitdaging om het rokje te maken tot iets wat bij mijn stijl past.
Ik ben gewoon om jurkjes en rokjes te dragen die een stuk boven de knie komen en ik draag vooral zwart. Iets heel anders dus dan het speelse, fleurige rokje voorgesteld door Marte.



Mijn oog viel op 2 prachtige stofjes van Camelot. (Gevonden bij Bellelien)
Ik ben zot van de combinatie zwart en goud, dus deze beauty's waren perfect voor het rokje dat ik voor ogen had. 
Ik deed 6 cm af van de lengte en voerde het geheel met zwarte voeringstof. De zakjes werkte ik af met eenvoudige zwarte knoopjes uit de Veritas. 
Het rokje zat perfect, dus ik liet de knoopsgatenelastiek achterwege. 




De Lotta-skirt was echt een plezier om te maken en een nog groter plezier om te dragen. 
Het was de eerste keer dat ik iets naaide voor mezelf en ik had nooit gedacht dat ik ooit met iets zelfgemaakt zou buitenkomen.
Alleszins, mijn oma was fan. 
En oma's, die kennen daar wat van hé ;-)



Het patroon met uitgebreide foto-handleiding is beschikbaar in pdf-vorm voor kinderen in maat 1-10j, voor tieners in maat 12-14j en voor volwassenen in maat 34-46.

Tijdens de pattern-tour krijg je 10% korting met de code Lotta-girls-10 voor de kinderversie en code Lotta-women-teens-10 voor de tiener en volwassen versie.

Bestellen kun je hier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten