woensdag 8 juli 2015

Releasing the tiger

Origineel ben ik niet; voor dit hemdje haalde ik de mosterd bij Oon. Het stofje had ik al liggen toen het hemdje op haar blog verscheen. Ik had zelf zo'n zin om eens een tricot Theo te maken, maar had nog wat koudwatervrees op dat vlak. Aangezien het Oon zo mooi was gelukt met die stof, heb ik het idee dan maar schaamteloos gepikt. 
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan, nietwaar?



Ik voegde hier en daar natuurlijk wel mijn eigen accenten toe. Ik verplaatste de schoudernaad iets meer naar voor (wat ik dan weer van haar heb gepikt) en gebruikte zwarte paspel en mouwboordjes. Voor de knoopjes wisselde ik af met muntkleurige en gele kamsnaps. Een knipoog naar de gelijkaardige accenten in de print.



O zijn zonen 09-maat is 104 standaard, dus nam ik hier een 104 smal. De rugplooi stikte ik vast (ook weer zoals hier). Beide aanpassingen zorgen voor een strak zittend hemdje; bijzonder knap vind ik dat!



Het in elkaar zetten was een plezier. Geen idee waarom ik bepaalde dingen gewoon blijf uitstellen, in plaats van ze gewoon te doen. 
Ik durf zelfs bijna zeggen dat het vlotter ging dan bij een katoenen hemdje.



Echt; Theo in tricot = piece of cake ;-) 



Patroon: Zonen 09 - Theo
Stof: Kiwi Fabrics - Diamond Tigers

39 opmerkingen:

  1. Prachtversie :) en pikken dat mag altijd, ik doe dat ook zonder blozen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer hemdje en tegelijk lief met de pastelkleurige knoopjes. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ze zijn zo zalig hè, die tricot hemdjes. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeeeel mooi ... ik denk dat ik het ook ga pikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schoon! Ik durf er ook niet aan te beginnen... zo'n Theo in tricot... je doet me twijfelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker doen; het gaat veel gemakkelijker dan je zou denken!

      Verwijderen
  7. Supermooi! Ik ben fan :-) Ik ga nu toch ook eens mijn hemdjes-in-tricot angst moeten overwinnen want die Theo's in tricot die ik al heb zien passeren zien er zo leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Echt ik ga me er ook eens aan wagen zene. Maar hun kasten hangen eigenlijk al vol met hemdjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi.Misschien moet ik dat patroontje toch ook eens afschaffen voor mijn metekind of zijn broertje eentje cadeau te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap! Die mouwboordjes vind ik echt mooi.Mijn eerste tricot hemdje verliep eigenlijk ook vlotter dan verwacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon schoon. En zo proper afgewerkt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die kleine kadee straalt in zijn tricothemdje!!!
    Het is echt de max! Ik onthoud de tricottip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien er mij dan toch eens aan wagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schoon! Dat stofje ligt hier ook nog te wachten ;)
    Ik ben zeker fan van hemdjes in tricot, maar de staander mooi afwerken, dat vind ik echt wel moeilijker dan in katoen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, daar heb je een punt. Het doorstikken van de staander mocht hier ook strakker vind ik, maar is nog net goed genoeg om niet in de vuilbak te gooien ;-) (je hebt ingezoomd he, geef maar toe ;-p)

      Verwijderen
    2. -schaterlach- Nee, echt nie, maar kijk, ik ga dat sebiet eens doen sè ;)
      Ik vond dat zelf het moeilijkste punt... Het kind schijnt het trouwens niet veel uit te maken, of ik 'm in tricot of in katoen hijs.

      Verwijderen
  15. Die kraag in tricot, dat schrikt mij toch wat af. Gelukkig heb ik geen zonen die naar zulke hemdjes vragen ;) Jouw versie is top! Je moet niet altijd het warm water uitvinden hé; never change a winning team!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi! Ik maakte deze een tijdje geleden in vinkenhemd uit LMV met lange mouwen. En was ook meteen verliefd! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh mooi hemdje ! Het patroon ligt hier al een eeuwigheid.... ik kom er maar niet aan toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel lekkerder toch, zo'n tricot hemdje! Lijkt mij tenminste :) Hij is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeeeeer mooi! Leuk stofje ook !
    Een leuk ideetje in tricot!
    Maak jij dan een maat kleiner ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :-)
      Ja, ik maakte de smalle 104 ipv de standaard

      Verwijderen
  20. Heel mooi! Ik ben ook volledig fan van Theo in tricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe doe ik dat juist die rugplooi dichtstikken? Moet ik het rUgpand dan breder knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Probleem al opgelost, ik heb een fout gemaakt in het knippen van het voorpand (om een lang verhaal kort te maken :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Porqué no envían a Chile los moldes de zones 9... El modelo Theo de 2 años a 7 años. Si alguien puede enviármelo a mi correo ginacordovacarvajal@gmail.com se los agradecería...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Very nice. He looks so smart and stylish. Hope he will continue to wear what is made by his Mama,,, so special.

    BeantwoordenVerwijderen