vrijdag 30 januari 2015

Longing for spring

Mijn naaidipje is nog niet volledig over.
Jammer, want er zijn ideeën en stofjes in overvloed.

Om het mezelf wat gemakkelijker te maken en extra te motiveren, legde ik alle wilde plannen opzij en greep ik naar een patroontje waarvan ik zeker wist dat het resultaat bevredigend zou zijn.
De kleerkast van de jongens moet binnen een paar maand gevuld zijn met lente-/zomergerief en het staat vast dat er deze keer ook veel Zonen 09-naaisels in zullen komen te liggen.

Vandaar; may I present to you again: Charlie!



Op het einde van vorige zomer kocht ik mooie retro-tricot bij Bambiblauw; naar mijn mening voorbestemd om Charlie-kes uit te maken. Ik kocht toen alle 4 de beschikbare kleuren. Ik weet het, een beetje gek en hebberig van mij, maar ik zal wel niet de enige zijn met zo'n uitbarstingen op stoffengebied. ;-)



Ik maakte alvast 2 versies voor mijn kleinste spookje. (4 versies had op bandwerk geleken en dat proberen we hier te mijden ;-) ). De andere 2 kleurtjes hou ik voor zijn broer.
Zelf vind ik de blauwe het mooist. De rode had ik beter ook gecombineerd met effen tricot, maar je kent dat hé; geen rode tricot in huis en als die goesting er dan eenmaal is...



Het broekje op de foto's is een Charles van Compagnie M; ook zo'n toppatroon als je het mij vraagt. De Charles maakte deel uit van de nieuwjaarsoutfit van zoontje 2. De stof moet van een niet al te denderende kwaliteit zijn geweest, want het broekje is al redelijk afgewassen. Te laat voor detailfoto's dus. :-/

De Charlie-kes gaan voorlopig in de kast. 
Dat het nu maar snel lente wordt!



Patroon: Charlie - Zonen 09
Stof: Bambiblauw - retro tricot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten