zaterdag 3 januari 2015

Anna Renee met plooitjes

Een paar weken voor nieuwjaar maakte ik een jurkje voor mijn nichtje.
Ik kocht de Kabuki Cranes enkele maanden terug bij Koekepeertje zonder specifiek doel; gewoon omdat ik de stof supermooi vond. Toen ik ze in mijn handen kreeg en de mooie kleuren en goud-accenten zag, werd ze meteen gereserveerd voor een feestjurkje.

Als basis nam ik het bovenstuk uit de nieuwe SVDHZ en voegde er plooitjes aan toe zoals hier uitgelegd. Ik koos voor korte mouwtjes en een rimpelrokje.
Het jurkje werd volledig gevoerd met zwarte katoen.



De plooitjes lijken moeilijk, maar uiteindelijk waren deze relatief snel mooi afgewerkt vergeleken met de rest. Normaal gezien ben ik redelijk goed in het steken van blinde ritsen, maar deze heeft er 4(!) keer opnieuw in gezeten. Ook het bovenstuk heb ik 2x opnieuw open getornd: 1x voor het aanpassen van de lengte van de mouwtjes (waren eerst te lang) en 1x voor het aanpassen van de breedte. Na een pasbeurt bij mijn jongste (reuze-)zoontje, die 12 weken jonger is dan mijn nichtje, bleek het bovenstuk namelijk nogal smal.
Natuurlijk is het geheel nu te groot voor haar. (what was I thinking?!)



Ik deed ook een poging om de print van het bovenstuk te laten doorlopen over de blinde rits (omdat ik vind dat ik dat nu eindelijk ook eens moet kunnen! ;-) ) 
Dit is niet voor 100% geslaagd (paspel loopt niet volledig mooi door), maar voor een eerste keer is het best ok denk ik?



Mijn fotoshoot met model ging compleet de mist in. We wonen een eindje van elkaar en tegen dat ik bij mijn zus aankwam was het al donker en had mijn nichtje absoluut geen zin om stil te staan. :-/ (logisch natuurlijk bij een 1,5 jarige)

Mijn zus is heel tevreden met het feestjurkje voor haar dochter, maar toch is er iets dat mij stoort. Misschien het feit dat het nu (nog) niet perfect past? Of misschien ben ik er beu op gekeken door er zo lang aan te werken? Wat denken jullie?



basispatroon: SVDHZ2 - Anna Renee
Stof: Koekepeertje (nu Hotstof) - Kabuki Cranes van Timeless treasures

                     






Geen opmerkingen:

Een reactie posten