woensdag 12 november 2014

Easy Pyjamas

Nu zoon 1 voldoende voorzien is van nieuw gerief, wordt het tijd om mijn 2e monstertje zijn kleerkast aan te vullen.
Kleren doorgeven lukt bijna niet. Hij is in een ander seizoen geboren en groeit heel snel uit de weinige kleren die hij wel van zijn broer kan gebruiken. De handigheid van 2 kinderen te hebben van hetzelfde geslacht geldt hier dus niet.



Het meest dringende waren enkele nieuwe pyjama's.
Ik had nog wat bedrukte tricot liggen en veel goesting om met mijn overlock te naaien, dus maakte ik 2 longsleeves volgens het animals-patroon uit Ottobre 4/2011. Aan de hals werkte ik af met een kamsnap ipv metalen drukknopen. Dat maakt het weer net iets specialer.
Behalve het nauwkeurig spelden van de halsboord, zaten de shirtjes heel vlot in elkaar.



Het broekje maakte ik niet zelf. Ik kocht gewoon 2 effen meisjesleggings in warme sweaterstof.
Dit was dan het 'easy'-gedeelte. ;-)



Zalig hé dat pamperkontje <3


Patroon: Ottobre 4/2011
Stof: Kersenpitje - GOTS Camera yellow/Mussukat Tue-Mouche
Broekjes: h&m


1 opmerking:

  1. Hallo,
    Prachtig jasje heb je gemaakt, het Cowboys & carreautjes!!
    Het zou perfect zijn voor onze trouw komende winter! Dus... verkoop je het niet? :-)
    Groetjes!
    Bieke
    biekeweetjens@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen