zondag 19 oktober 2014

Cisse vs. Charlie

Waarschijnlijk ben ik niet de enige jongensmama die telkens er een nieuw zonen 09-patroon uitkomt, staat te popelen van ongeduld om op die bestel-knop te kunnen drukken. Nu ook weer bij de lancering van Cisse checkte ik om de 5 minuten de webshop of het patroon al bestelbaar was en mijn stof en fournituren lagen al lang klaar toen het patroon eindelijk in mijn bus viel.



Ik had voor mezelf al op voorhand beslist dat ik deze keer niet de gemakkelijke, snelle weg zou kiezen: een zijzakje met rits, dubbele steekzak, zakje met sluiting op het achterpand, gulp met rits, tailleband met overslag en paspel in 1 van de pijpen; echt alles zou mijn Cisse hebben!
Geen strak plan voor iemand die van snel resultaat houdt, maar na enkele avondjes (lees: een hele week, elke avond) zweten, zwoegen en vloeken, was hij klaar: mijn Cisse!



Tijdens het ineen steken heb ik gezworen dat het bij 1 (volledige) versie zou blijven, maar toen zoontje 1 de broek voor de eerste keer aandeed...WOW!
Die pasvorm...die details; het was het werk meer dan waard!
Waar Jacob bij mijn zoontje soms wat te wijd en te laag was aan de taille, zit Cisse echt perfect.
Een zalig mooi broekje!

Ik dacht op een gegeven moment wel slimmer te zijn dan Mamasha en voegde 1 cm naadwaarde toe op de plaats waar ik het voorpand voor de bovenste steekzak schuin moest afsnijden. Resultaat: de steekzakken zitten 1 cm te hoog en te dicht van elkaar. De fout had ik pas gezien bij het aan elkaar zetten van voor- en achterpand; te laat dus om dit te corrigeren. De onderste steekzak loopt bijgevolg niet mooi door naar de naad van het achterpand en de steekzakjes zullen moeten dienen voor hele kleine schatten. ;-/





Voor de afwerking koos ik matte goudkleurige kamsnaps en het paspel maakte ik zelf met een overschotje van de binnenstof van dit hemdje.





In afwachting van het Cisse-patroon naaide ik op voorhand al een bijpassende Charlie in een supermooie bambi-tricot. De kleurschakering van de stof is echt prachtig, maar door zijn structuur en geringe dikte een hel om mee te werken. Ik voerde dan ook de mouwen voor extra draagcomfort en warmte.


Patroon: Zonen 09 Charlie + Cisse
Stof Charlie: Koekpeertje - Bambi fotoprint / Ella & Basiel - uni tricot bruin
Stof Cisse: Ella & Basiel - Ribfluweel zwart/camel


Morgen start KCW en ik ben van plan om deze keer mee te doen. Wish me luck, want aan het tempo mag hier nog wel wat gesleuteld worden ;-)




2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige outfit is dit... Ik ben wat ideetjes aan het opdoen via jouw blog want ik haal weldra de zonen09 patronen eindelijk uit de kast, Oliver past in de kleinste maat joehoe!

    BeantwoordenVerwijderen