zondag 28 september 2014

When the (s)weat(h)er is hot

Nu zoontje 1 naar school gaat is er plots meer nood aan warme truien. In de creche was het altijd gezellig warm en kwam hij toe met een jasje om van de auto naar binnen te stappen, maar nu er meer buiten wordt gespeeld, valt het mij op hoe slecht hij voorzien is op warme kledij. 
(Ok, met de temperaturen van vandaag en de komende week had ik blijkbaar wel wat te vroeg gepanikeerd)

De konijnentrui is hier ondertussen een favorietje en dus werd hetzelfde patroon nog eens boven gehaald.
Het stofje was mijn beste (en duurste) aankoop van het laatste stoffenspektakel. Qua hippe/leuke jongensstofjes bleef ik een beetje op mijn honger zitten, maar deze sterren-sweaterstof moest ik hebben! 



Ik maakte ook duimgaatjes in de mouwboorden volgens deze uitleg. Het maakt de trui extra stoer en zal mee zorgen voor warme pollekes op de speelplaats. 
(Als hij er zijn duimen zal willen insteken tenminste ;-) )



Vanmorgen werd de trui al fietsend getest in het Baudelopark.
En klaspop Jules mocht mee... :-)


Patroon: Kaptrui - SVDHZ
Stof: Stoffenspektakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten