woensdag 17 september 2014

My deer

Je kunt er niet naast kijken in blogland: jurkjes en rokjes in fotoprints zijn momenteel 'hot'.
Bekende designers zoals Dominique Ver Eecke en Inge Van Den Broeck werken ermee en onder andere hier zag ik er al prachtige creaties mee verschijnen.

Toegegeven, oorspronkelijk was ik geen fan van deze prints. Ik vond ze eerder stijlloos dan stijlvol. Vooral bij mijn jongens kon ik mij niet inbeelden dat dit zou kunnen werken. Tot ik dit hemdje bij Paspelpoes An zag verschijnen.
Ik werd instant verliefd en ging op zoek naar een passende print voor een soortgelijk herfsthemdje voor zoontje 1.



Bij Liesellove vond ik wat ik zocht; een fotoprint met hertjes in kleuren die perfect matchen met zijn blonde haren en blauwe oogjes.
Uit gierigheid bestelde ik 75 cm in plaats van 1 meter, waardoor ik de print niet kon laten doorlopen en ik noodgedwongen een ander stofje moest zoeken voor de binnenrugpas, de staander en de onderkraag.
Bij nader inzien geeft een combinatie van 2 stoffen sowieso (altijd) een mooi resultaat en had ik dus eigenlijk net genoeg stof besteld. :-)




Ik had nog een metertje bijpassende donkergroene gabardine liggen en om de herfstoutfit compleet te maken, naaide ik hiermee nog eens een Jacob.
Ik werkte de voor- en achterzakjes af met okergele stof en paspel.



Een paar weken terug ging ik met enkele vriendinnen een weekendje naar zee. Daar kocht ik het blauwe autootje als 'thuiskomst cadeautje' voor mijn jongens. 
Vandaag deed het perfect dienst als afleidingsmanoeuvre om zoontje 1 voor de camera te krijgen. :-)



Patroon: Zonen 09 Theo + Jacob
Stof hemdje: Liesellove - Larry Zach-Before the frost
Stof broek: Kersenpitje - Groene gabardine
Knoopjes: Veritas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten